اجتناب از اخبار در مورد چگونگی آسیبرسان بودن رسانههای اجتماعی غیرممکن است. رسوایی Cambridge Analytica، رباتهای روسی، پاسخ غیرمنطقی رهبران صنعت فناوری به نقض حریمخصوصی، مداخله در انتخابات و آزار و اذیت؛ باعث شده تا همه خوشبینیها در مورد رسانههای اجتماعی به عنوان وسیلهای برای تحولات اجتماعی که در بهار عربی در سال ۲۰۱۱ به وجود آمد، تا حد زیادی از بین رفته باشد. توییتر که زمانی کاربران را با این سؤال که “چه کاری انجام می دهی؟” برانگیخت، اکنون به عنوان خانهای برای انتقاد غیرمسئولانه شناخته شده است، افرادی که گاها درتعاملات زندگی واقعی دچار مشکل میشوند، از ادب محروم میشوند. به همین جهت بسیاری از افراد به رسانههای اجتماعی بدبین شدهاند.